Hälingsåfallet



På väg till Hälingsåfallet uppe i Norrland. På vägen dit åker man över en fors och vi var bara tvungna att stanna och ta kort.



Nu har vi parkerat och så får man knalla en bit för att komma till själva fallet. Jag älskar att vara här, kan stå en hel dag och bara njuta...



Norra Europas största vattenfall!. Så jäkla mäktigt, gick inte att ta kort så mkt på själva vattenfallet. Och den dagen vi var där så var det mulet och jävligt mycket mygg/knott, men precis när vi skulle bege oss hemåt så kom den efterlängtade solen så regnbågen kunde komma fram. Där stod jag och bara njöt av denna vackra syn och den bedårande ljudet av vattenfallet.



Lite mera av fallet, kommer inte ihåg hur djupt den går, men väldans djupt går den iaf.



Forsen som leder till vattenfallet. Mycket strömt, men förvånansvärt grunt.



Fallet sedd från andra sidan och långt ner.
Längtar tills nästa gång man är där uppe och får åka dit. Både gångerna vi vart där uppe har vi åkt förbi Hälingsåfallet. och vi har sagt från och med nu att det kommer bli en obligatorisk sak man gör när man är där uppe.
Får se om det kommer bli så även om det blir i framtiden att man åker upp minst en gång om året.

Älskar att vara där uppe, så tyst och så underbart vackert överallt!. Okej, jag kan erkänna att jag höll på att få lappsjukan 2dgr, det bara spöregna och vi kunde inte göra så mkt, jag höll på att krevera. Men så fort det är uppehåll ändras humöret direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0