Min älskade farfar



Gårdagens dag ville jag helst bara glömma, jag kommer alla att gilla 15augusti eller 18juli. Aldrig någonsin. Saknaden är alldeles för stor så de dagarna vill man bara ska gå så fort som möjligt.
18juli 2008 dog min älskade farfar, ett enormt tomrum blev det då och är fortfarande. 15 augusti 2008 begravdes han i Längbro kyrka, den dagen gjorde det så ont i kroppen, då man förstod att han aldrig kommer komma tillbaka.

Årstiderna då alla blommor börjar knoppa, blommar och vissnar kommer alltid vara farfar för mig, vet ingen annan person som älskar blommor som han gjorde. Varje gång man går här hemma och knipsar bort lite överblommande knoppar så tänker jag " så här gjorde farfar med den här blomman och den blev fin då". Jag har även börjat hyst ett agg mot något som han verkligen Hatade överallt annat på jorden, nämligen brännässlor!!! haha, jag har alltid skrattat åt honom för det hat han har haft mot dem, men nu börjar jag bli likadan =D.

Även de saker han gjorde som man irriterade sig på enormt mycket saknar man nu. Han kom ut till oss emellanåt och gick runt och rensa bort blommor och ogräs som han inte ville skulle vara i rabatterna, jag blev tokig för vi hade inte samma smak, även hans visslingar som han gjorde hela tiden gjorde en tokig, eller som när vi skulle äta, sällskapet till honom hade hunnit äta två portioner medans han hade kanske skalat potatis =), han pratade i massor precis när man skulle äta, men allt det där saknar man nu.

Går nog inte en enda dag utan att jag tänker på dig farfar!. Du är enormt saknad av dina barnbarn!.
Du ska ha stort tack för den tid som vi fick ha med dig och framförallt stort tack för allt som du har lärt oss, vad skulle vi ha blivit utan dig?! =).

R.I.P Vår älskade farfar. Har alltid och kommer alltid att älska dig!


Kommentarer
Postat av: Sandra

<3

2009-08-16 @ 10:31:45
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0