Hästarna



Idag har jag och Robin vart ute och gått med båda hästarna. Robin tog Felice och jag Ari. Felice skötte sig hur bra som helst, hon blev nog skitglad att komma ut en stund, öronen var spikade framåt och hon gick lugnt och tittade överallt. Enda hon reagerade på var ett dike med ganska mycket vatten som rann, det tittade hon till och fnös på, stor reaktion va?, haha. Skitduktig var hon !.

Ari skötte sig också riktigt duktig, hoppade bara till en gång av något han blev rädd för, annars så lyssnade han på mig riktigt bra. Såg en del hjortar efter vägen som vi stannde och tittade på, både hästarna är ganska vana med dessa djur så de reagerade knappt.

Igår kväll när jag skulle ta in hästarna så var en kompis till Håkan här, de stod på stallplan, babblade för fullt och hans stora skåpbil stod precis vid carporten. Ari blir rädd och nervös för allting så jag tog det som ett prov när det var fullt hus att ta in dem.
Ari reagerade inte ens, helcool var han hela vägen in. Man blir så himla stolt över han när han är sådär lugn =)!.

Imorgon kommer hovslagaren, sedan ska det ridas..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0