Regn

Nu kom då det efterlängtade regnet, nu kanske mitt gräs i hagarna kan få börja växa igen så jag slipper oroa mig för att börja fodra med hö snart som inte alls är kul varken för mig eller plånboken!.
Ska tydligen regna nästan hela veckan, behövs nog för det har vart rejält varmt.

Annars rullar det på som det brukar göra, har mest småpysslat hela dagen, gjort dörrfoder till sadelkammar dörren, målat fodret. Målat fågelstugan. Skrapat färg i fönstren, fixat lite med staket i vinterhagen mm mm. Håkan har fortsatt inreda i verkstaden, nu är nästan all el dragen, bara lite småsaker som fattades så det ska inhandlas imorgon, hyllplan börjar komma upp allt eftersom. Nästa vecka ska Håkan jobba hemma, hans jobb stänger ner för semester så han "tvingades" jobba hemma nästa vecka, såå jobbigt tycker han, eller kanske inte =D.

Med lillkatten Bubba går det bara framåt med, han äter som en häst, piper som en ja mus?!, kurrar som en katt och sover som en björn =D. Han är heltokig i A-fil, vilket som är bara för han är lite hård i magen. Har haft ut honom i sele flera gånger, men idag fick han börja gå ut lös, vilket jag absolut inte oroar mig för, så fort han blir rädd springer han in, vilket som är hur bra som helst, In = trygghet = toppen!. Är bara ute korta stunder, ca 5-10min varje gång, han blir mäkta trött efter det =).

Det som är mindre kul är att Bagheera inte gillar honom, och har nu vart borta sedan igår eftermiddag, har ropat och ropat, men ingen Baggis, inte likt honom alls =(. Hoppas lilla svartingen kommer hem snart!!
Med Baloo går det framåt, de lukatr på varandra och kan nu äta ur samma skål, men Baloo vill INTE leka =D, haha inget chockerande direkt.

Just nu ligger Baloo i mitt knä och sover som en stock, Bubba ligger på Håkans axel här bredvid och sover som stock han med.
Själv ska jag kolla vidare här på internet en stund sedan är det sovdags!. Göteborg väntar imorgon bitti =).

God Natt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0