Hej på er

Nu har det gått sådär länge sedan jag bloggade, jag är precis som min syster har jag märkt, tycker inte alls om att blogga när jag inte har några nya bilder att lägga in, blir så himla tråkigt att läsa när det är långt, men detta blogginlägg blir långt och utan bilder!!.
Saken är den att programmet som vi använder för att lägga in bilder strular som bara den så det har inte funkat att lägga in bilder på aslänge, därför jag inte bloggat. Jag kan inget med sådant där och Håkan har väl ingen lust antar jag =(.

I midsommar så var vi uppe hos mor med familj där även min storebror Fredrik hans tjej Jenny och deras barn Edwin var med. Riktigt kul att träffa dem, blir inte direkt ofta!.
Maten var helt makalös god, det hade de verkligen lyckats med och jag & Sandra hade gjort kexchokladpaj till fikat som inte heller är dumt. Vi hade det riktigt trevligt med bra sällskap och god mat, riktigt lyckad midsommar!

Dagen efter så var det dags för lilla Häggrid att komma hem, ÄNTLIGEN!!!. Jag och Håkan for iväg vid 11 tiden, han var en aning strulig att gå in i transporten, men efter ett tag så gick han in. Väl hemma så tog det BARA ca 45min att lasta ur han och han BACKADE!!! Snacka om stolt jag blev över han och transporten blev nog glad också att den inte föll isär =D.
Ut i hagen och träffa Stjärna för första gången, gick bra, blev en hel del sparkar och pip, men tyckte det funkade väldigt bra. Och i dag är de riktigt bra kompisar alla tre, Häggrid är en ensamvarg så han går mest och strossar för sig själv medans Daniella och Stjärna inte viker av från varandra =)!.

I dag red jag Häggrid för första gången =)!. Håkan var med och gick bredvid eftersom jag var lite nervös =P, han vägrar stå still vid uppsittning, men när man väl är uppe så funkade det perfekt!. Mycket lugn och trygg häst känns det som. Men fyfasiken vad högt man sitter, 170cm ovan luften och bred som en ladugårdsvägg är han =D.
Gick inte så långt, men ska rida igen på lördag, ser verkligen fram emot det. Känner mig stolt och mycket glad när jag sitter på han, jag hade aldrig trott att jag skulle få äga honom och mindre att jag skulle få rida på honom!.
Älskar dig min alldeles egna stolliga och knäppa Häggrid!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt att ridturen gick bra. :)

Du får tvinga hem Robin så att han kan

rida på Häggrid också.

2009-06-24 @ 20:59:04
URL: http://musikoffer.com
Postat av: Sandra

Jo, man får väl hoppas att han håller det också.

2009-06-24 @ 21:13:18
URL: http://musikoffer.com
Postat av: Emelie

Vilken syster? :D

2009-06-25 @ 10:09:44
URL: http://www.emeliebergdahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0