Fredags kväll



Igår kväll när jag kom hem från jobbet, efter en mycket lång dag eftersom det stod Norge på schemat. Kom hem runt 22.00 tiden, skulle ta in hästarna, sedan in och sova. Var dygntrött och ont i huvdet.
Tror ni jag fick komma in direkt ??. NÄ !! Tack vare FELICE !!. Hon var nära slakt igår kan jag erkänna =D.

Blåste som tusan och var ruggigt väder, värre än värst, Ari vägrade komma så skulle ta in Felice själv för hon kom fram direkt, hon blir rädd för något precis när jag öppnar grinden och far ut i världens fart, jag lyckas hålla henne kvar, men då vet jag fasiken inte vad som for i henne, hon skulle springa över mig totalt och jag drog fram armen så hon sprang rätt in i den och det gjorde henne sur/rädd??.., då tog hon sats och sprang över mig helt.
Jag for i backen så det small om det och höll på att få henne över mig, men hon väjde tacke och lov !.
Felice sprang iväg och det blev KAOS !!, Hon vägra komma, Ari blev livrädd och sprang i panik hagen. Fick inte tag i någon utav dem och till slut var Felice i skogen bredvid hagen, efter ett tag rusar Felice in i hagen genom staketet så staketstolp gick av och for åt alla håll. Men jag lyckades få tag i henne då iaf!.

Håkan tog in Felice, jag tog in Ari efter att han lugnat ner sig så jag kunde ta han. Efteråt var det bara att hjälpas åt att byta 4 stolp, slå fast en hel del, sätta fast grisknorrar och spänna tråden. Riktigt kul måste jag få säga att stå en fredagskväll, klockan var runt 22.30 tiden och kolsvart så man fick gå runt med ficklampan i munnen medans man satte stolp och knorrar =/, Fia var mycket mycket arg då !!.

Roligare fredagskvällar kan man ha. Jag förstår att hästarna var uppjagade tack vare vädret, men ändå, snacka om sur man blir, de vet mycket väl vad jag vill på kvällarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0