Stalltäckena

Jag tog lite bilder i morse på stalltäckena. Inte lätt att ta på kvällen, täckena byts inne i boxen och de vräker i sig mat och beslysningen är skum, så då får man passa på innan man byter täcke på morgonen.
Men inte lätt, med två hästar som är vana med mina rutiner. Så det var INTE populärt !



Var meningen att detta röda skulle Rut få, men då det inte fanns i hennes storlek så tog jag det till Ari och det blåa till Rut fast det var meningen tvärtom. Men jag vill inte ha samma färg på deras täcken eftersom de har två olika storlekar. Ignorera hans skitiga krubba, så blir den redan efter en kväll och morgon, han är en riktigt slafspelle.



Visst är det snyggt ? =). Något lite stort åt Ari, men tycker inte det gör något eftersom han ska kunna ligga och sova utan problem.



Rut var allt annat än glad åt de ändrade rutinerna. Rutindamen nummer 1 !  Hennes täcke sitter som smäck på henne, är som sytt just för henne =).



Och Rut hatar att vänta i sin box på "sin" tur utan puttar genast upp boxdörren och kommer fram om jag inte stängt boxen. Och har världens snyggaste stil, eller inte ;)



Visst är det snygga täcken ? =), Jag är så himla nöjd med Horseware täcken. Har nu som sagt fodrade regntäcken och stalltäcken. Älskar dem båda, i vår blir det ofodrade regntäcken som kommer hem. Nu ska jag börja sälja det mesta av det andra jag har ! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0