Tandis besöket



Ja, tandis besöket var inte direkt roligt =(.

Det stora postiva var att jag hade 2st bidrag av försäkringskassan att ta ut så jag uttnyttjade det ena och fick endast betala 350kr =), det andra bidraget sparar jag till mitt andra besök i maj..

Det andra lilla positiva var att jag inte hade direkt några hål..

Men så kommer det lilla negativa och det var att jag har början till 5 hål i 5 tänder =(.

Det stora negativa var att jag har inflammation i tandköttet, som troligen kommer att jag vart/är småförkyld. Detta har medfört att bakterierna har smygit sig uppåt mellan tandköttet och själva tanden.
Detta måste jag få bukt med illa kvickt annars kommer jag få tandlossning som 50åring och det vill jag inte !

Jag tycker jag sköter mina tänder hyfsat bra, men tydligen inte. Så efter besöket for jag iväg till apoteket och köpte på mig grejer efter tandsköterskans direktiv.
Det blev tandpasta, mjuk tandborste som jag ska borsta med efter jag borstat med min eltandborste ??!! =/ skumt, men jaja. Nya plackers blev det också för mina var slut.
Glömde att ta med på bilden, köpte även Flour tabletter med lakrits smak ;).

Sedan blev det munsköljet Flux. Tydligen är det bara Flux och Dentan som är bra. Trodde faktiskt SB12 var bra. Listerine vet jag är inge bra, innehåller mest sprit och färgämnen vilket förstör munnens slemhinnor.
Men att SB12 inte var bra fick jag mig en chock.
Tydligen tog de fram SB12 till folk med dålig andedräkt, satte sedan dit lite Flour för att kunna tjäna bättre, visst är det lite bra för tänderna, men Flux och Dentan är gjorda för att hjälpa tänderna så det är det bästa du kan köpa =).

Nu är jag helt livrädd att få tandlossning så kommer göra mycket för att det inte ska ske, hoppas när jag ska tillbaka i maj att de ser bättre resultat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0