Utan hjälm



Varenda gång jag ser en bild eller en ryttare i verkligheten som rider utan hjälm, blir jag smått oroande. Hur kan folk välja att rida utan ett sådant skydd ?. Alla väljer olika så länge de är vuxna, men tycker inte om att se det.
Har själv ramlat av när hästen reste sig rakt upp och jag for i backen med en smäll och slog i bakhuvudet, hade jag inte haft hjälm då, kanske jag inte hade överlevt.
Folk säger ofta att hästen är så snäll, men det trodde jag också om min häst, men hon blev otroligt rädd för något och reste sig rakt upp, så även den snällaste hästen kan bli rädd för något och göra något som man inte tror.

Själv rider jag både med hjälm och säkerhetsväst, mer än så kan man inte göra inom hästsporten för det finns knappt inga mera skydd.

Detta gäller nog inte bara ridningen utan mycket sporter där det är farligt så skydd krävs, men personer som väljer att inte ha skydden. Jag ryser av smärta när man ser olyckor som man vet inte borde hänt om de haft skydd.

Kommentarer
Postat av: pz2

Om man rider utan hjälm har man troligtvis inget att skydda...

2010-12-05 @ 22:20:33
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0