Vänner



Mitt bland detta kaos i vårt liv just nu med allt, så har man verkligen märkt vilka vänner man har och inte har. Och inte är det många vänner inte tyvärr.
En vän för mig är en person som verkligen visar att den bryr sig, jag behöver ingen hjälp från en vän eller något fysiskt över huvudtaget, bara ett enda telefon samtal (till exempel) där personen frågar hur man mår.
Tyvärr måste jag säga, så har jag bara en enda riktigt nära vän, och den vännen har jag haft sedan jag gick i 2:a klass. Jag vet att hon alltid finns där för mig och jag finns alltid där för henne, vi träffas väldigt sällan, pratar inte direkt ofta i telefonen heller, men vi vet att vi finns för varandra och det är tryggheten i det som jag älskar med henne.

Jag har några kompisar, men som sagt bara en enda riktigt vän. Jag lider inte för det, jag är en väldigt egen person som gillar att vara för mig själv och som alla ni vet så kan jag inte leva utan mina djur, jag kommer alltid att ha något djur omkring mig, de är mina allra bästa vänner.

Jag ogillar att när man frågar en person som säger att den bryr sig,  inte har ringt och frågat hur man mår, svarar att " jag vill inte störa, vet ju hur mycket du har att göra". Hallå ! Vad är det för en vän/kompis ?, en person som verkligen bryr sig ringer och frågar hur man mår oavsett vad. Och det spelar väl ingen roll att man bara pratar i 2min, bara man visar att man bryr sig.

Finns en hel del folk jag är riktigt besviken på faktiskt som jag trodde skulle visa att de bryr sig mer än vad de gör, kanske är det så att de är livrädda att jag ska sätta dem i arbete, kanske är det så att de nu fått chansen att gå ifrån mig, kanske är det så att jag trodde de var bättre människor än vad de visats sig vara. Inte vet jag, men tråkigt är det.

Men så finns det personer som stallt upp för oss och som visat att de bryr sig massor också som vi är evigt tacksamma för. Bland annat kommer jag vara evigt tacksam över Sune, Micke, Henrik & Janne.
Tusen Tack till er !! =)

Kommentarer
Postat av: Stina & Ronja + Flisan

Och vi önskar att vi kunde bo närmre så ni faktiskt kunde sätta oss i arbete :) För stadsbor som vi blir det nästan semester av att få komma ut och gräva grund och måla ju.

2010-12-06 @ 18:51:36
Postat av: Sofia

Låter väldigt trist det du skriver Fia och jag hoppas verkligen att jag inte tillhör kategorin som gjort dej besviken! :(



2010-12-07 @ 15:21:04
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0