Gjutningen mm



Glömt att visa bild på hur Håkan gjöt vägg eller vad man ska kalla det, det golvreglarna ligger på.
Blev riktigt bra!.



Vi har ganska breda stockar i våra väggar, den bredaste som vi stött på i köket är 32cm tjock !! =).
Helt otroligt att få se dessa stors stockar och veta om att det är riktigt hantverk också. De har verkligen huggit ur stockarna med yxa och lagt dit dem med största omsorg.



Den här stocken har de till och med huggit ur en bra bit och sedan har den fortsatt och perfekt passform.
Tror inte att det är många i dagens läge som fixar att göra sådan här hus som vi bor i. Rena hantverkshus, jag är hel imponerad. Jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja byta detta hus mot ett nybyggt, ALDRIG !!! =)
Jag talar nog för oss båda två när vi säger att vi älskar detta hus och denna gård, bästa köp någonsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0