Orolig som tusan



Jag är sjukt orolig över denna underbara kisse. Bagheera blir bara smalare och smalare för varje dag som går, han har aldrig ro att direkt äta utan måste hela tiden ut och jaga.
Visst han blir smal varje sommar och äter upp sig över vinter så det oroar jag mig inte direkt över.

Men igår kom han hem, helt loj. Han ville inte ha blöt mat, inte mjölk eller fil. Och absolut inget torrfoder.
Såg att han klättra upp till höloftet senare på dagen.

Gick upp dit senar för att titta till han och han kom absolut inte fram när jag ropade, så jag leta och leta, tills slutt hitta jag honom in bland en massa skräp låg han helt intryckt.
Tog fram han och undersökte han noggrant, men hittar ingenting. Han ville inte vara kvar i knäet utan gick tillbaka till sin plats, helt loj.
Senare på kvällen var båda två uppe till han och skulle försöka ge han makrill i tomatsås ( som han älskar ) och kassler, men han ville inte ha det heller.

Misstänker skarpt att han kanske blivit stickt i munnen av geting kanske, eller om det är något annat.
Ringde veterinären idag, men hon kunde inte ens gissa vad det kunde vara utan ville se katten, bara det att han har gått från sin plats.
Jag ville inte störa han igår genom att lyfta in han i värmen så jag trodde han skulle ligga kvar, men det gör han inte och han har inte kommit på hela dagen =(.
Ropar som bara den, men ingen Bagheera.

Blir sjukt orolig över han, bara han inte gått sin väg och lagt sig för att somna in =(.

* Älskade Bagheera, kom hem nu*

Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch då. Det där lät ju inte så bra! Håller alla tummar och tår för att han dyker upp oskadd. Och sugen på makrill.

2010-06-18 @ 19:20:24
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0