AC/DC



Förra torsdagen så begav vi oss av mot Stockholm för att titta på AC/DC. Fick låna GPS:n av min far vilket vi tyckte var underbart snällt ( TACK pappa ). Utan den hade vi fasiken inte hittat till hotellet vi hade bokat. Scandic låg ca 30m från Drottninggatan ( stora shoppinggatan) så vi hade nära och bra insåg vi efter ett tag när vi fattat vart alla gator gick till och från.
Vi parkerade bilen i ett hyreshus och så gick vi på stan hela eftermiddagen.
Jag köpte mig långa leggings, en skitsnygg handväska och ett par solbrillor eftersom klantFia hade glömt sina hemma!
Håkan fick äntligen gå till sitt efterlängtade " SkoUno" och köpa sig ett par riktiga Boots i Buffaloläder, skitsnygga var de! =).



Senare på kvällen så begav vi oss mot Stockholms stadium. Vi var där lite väl tidiga så fick köa i 1h och så fick vi sitta på träbänkarna i 2timmar innan de började spela. Stod helkonstigt på biljetten så vi ville vara i tid, men kanske inte så tidigt =D.
Förbandet var Hardcore Superstar, vilket var det sämsta skit jag någonsin tvingats lyssna på, vi gick därifrån och försökte prata om annat för att slippa höra på dem. Vilket skit !! och snacka om att de inte kan göra sig på scen utan deras musik är enbart studio och inget annat!.

Men efter det kom drömmen !!!!!
AC/DC kom ut och börja lira för fullt, de höll superhög kvalité, fattar inte hur de orkar, de är inte direkt unga längre. Men vilket framförande, jag blev helt salig =)!
Men klart den bästa var Angus Young, WOW säger jag bara, hans solo på över 20min var helt otroligt. Att han orkar, sprang runt som bara den, gjorde sitt klassiska benspark, spela som bara den och svetten bara spruta, Precis som det ska vara =).

Jag är helt överlycklig att jag fått se dem. Vi tog aldrig emd kameran dit, hade ändå aldrig blivit några bra bilder, eftersom vi hade valt sittplatser och blev tilldelade dem ganska långt bort tyvärr.

De var värda varenda sekund av obehagligt träsmak i arslena av fruktansvärt obekväma bänkar.

Nu kan jag pricka av AC/DC från min lista på band jag vill se =)!. Helt underbara!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0