Kiropraktorn



I måndags tog jag mig äntligen i kragen och gick iväg till en kiropraktor, jag fick börja med att förklara vart jag hade ont och försöka beskriva smärtan. Sedan kollade han på min rygg medans jag gjorde vissa rörelser, enbart för att se vilka muskler som jobbar när jag gör olika saker.
Efter det kollade han hur rörlig jag var i kroppen då jag tycker jag är stel som en pinne, men han vart imponerad över hur vig jag var, men jag har ett stort problem och det är det som gör att jag känner mig stel.
Mina muskler på baksidan av låret är mycket förkortade. Och det gör att jag inte kan röra mig normalt. Så nu ska vi försöka göra min lårmuskler längre och det gör ooooont kan jag säga!!!

Han knäckte även höftknälarna ( om det nu är de ) som är i svanken. Och även ryggen under skulderbladen.
Gjorde hur jävla svinigt ont som helst, men han lovar att det ska bli bättre och då får jag väl tro han..

Han tyckte det var på tiden att jag kom iväg då han ser att jag gått i mååånga år med denna smärta. Han förstod inte hur jag orkat med det. Men vad fan, smärta är något relativt, eller? =P.

Varför jag har så ont att det hugger under skulderbladen är för att ryggens muskler används fel, jag har väldigt dåligt med muskler i bålen och det gör att hela ryggen bärs av mitten och det ska den inte göra !!!.

Så nu har jag fått lite övningar jag ska göra och så ska jag tillbaka på fredag för att se resultat och få mera övningar.

Han lovar mig att jag ska bli helt bra och kunna rida/köra utan att ha ont längre. Hur rider man då undrar jag? =D hehe.

All smärta i ryggen är på grund av felaktiga muskler...

Jag kan varmt rekommendera Ryggcenter i Haga som ligger i Örebro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0