Renoveringen



Antar att det är idag man kan sätta första dagen för våran start av renoveringen. Eller kanske första dagen för städning inför renoveringen kan man säga!.
Den 27:e april kommer vårt kök hem och allt det ska in i vardagsrummet. Så tills det ska allt var nerplockat och urburit/ivägkört.
Någon som känner sig utmanad att hjälpa till att lyfta ut våra vackra och väääldigt lätta skåpen i vardagsrummet?, kanske lite ironi i det hela, svintunga ska det nog stå!!!!!

Har skottat en gång upp till lillstugan och även utanför, så nu är nästan all is borta för det smälter fort. Har även bärt in kartonger som ska användas till att plocka ner saker i.
Har rensat ett av rummen i lillstugan, de grejerna står i andra rummet nu.

Första rummet ska fungera som vårt provisoriska kök medans vi renoverar, måste häkta dit gångjärn på fönstrena bara eftersom spisen kommer stå där inne och sopa ut ordentligt och även sätta någon skiva uppe i taket ovanför spisen så vi inte får ner ovälkomna saker i maten =D hehe.

Så i veckan som kommer ska det börjas packas saker, ska rensa ut en massa, allt som packas ska funderas om det verkligen ska sparas. Ska bli skönt att kasta/ge bort en hel del saker !!

Igår var vi inne och började småhandla lite verktyg som kommer gå åt i renoveringen. Handlades diamant bitsar, elhyvel, färgspruta ( som jag ska måla stall taket med i sommar ), cirkelsågs skena och lite småverktyg.
Jag måste köpa mig en hammare jag trivs med, men vette tusan vilken man ska ha =/..

Läääängtar tills detta jävla kök är borta: !!!!



Förstå känslan av att slå första släggtaget =).. wiiiie jag längtar !!!! Och jag ska slå första slaget, annars jävlar !.

Kommentarer
Postat av: Monica

Vad kul att renovera och göra om! Hur kommer köket att se ut sen? :)



Hoppas allt är bra med er och hästarna..

Hur mår Rut i all denna snö som kommit idag? ;)



Kramar

2010-03-21 @ 17:53:01
URL: http://monicakraft.blogg.se/
Postat av: sofia

Har ni hittat ngn som kan hjälpa med skåpet? Annsr anmäler jag Stefan som frivillig! Mot en kopp kaffe, en kopp thé, saft till barnen och ngt gott att tugga på! ;)

2010-03-23 @ 15:14:19
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0