Rut



Allting börjar flyta på med Rut och Ari, de står nästan bredvid varandra och äter och när jag är ute och ger dem morötter så kan de stå bredvid varandra utan att börja tjafsa =).
Ari vill gärna smånafsa på Rut precis så som han gjorde med Felice, men Rut tillåter det inte utan blir sur och piper, då går de skilda vägar direkt =D.

Rut har redan fattat vilken box hon bor i, det gick väldigt snabbt. Men hon är glad bara det finns mat.
På morgonen så ger jag dem lite pellets som frukost medans jag går ut med höet och Ari "mummlar" alltid på morgonen när man kommer och imorse så gjorde även Rut det =), Rut har kommit på att det vankas pellets och det är sååå gott tycker hon.
Sedan går jag ut med Ari och Rut får vänta till sist vilket hon inte gillar. Hon blir stressad och har väldigt bråttom ut, men lika bra att hon lär sig från början för Ari har alltid gått ut först och vill inte ändra på det. Men snart så kan jag nog ta dem samtidigt =).

Imorgon ska jag ta in Rut och borsta igenom henne och bara pyssla, kanske gå ut och gå en sväng så hon får se omgivningen =).

Kommentarer
Postat av: Monica

Gud vad jag saknar min älskade häst! :)



Men vad mysigt ni verkar ha det, ser fram emot att komma och hälsa på snart.



Ha det så bra!

kramar

2010-03-15 @ 23:17:16
Postat av: anna

Vad kul för ari att få en ny tjej hehe:) hoppas det går bra med gubben?

Hoppas efter allt problem nu som vart en tid igen nu att det lägger sig snart paller ej med den människan.Ari har det bästa hos dig och ska försöka kommea och hälsa på honom snart, saknar honom verkligen:/ Men han har det underbart hos dig.

Kram anna

2010-03-15 @ 23:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0