Bilderna jag lovade



Detta är nya bilder från igår. Här börjar Håkan riva golvet. Som ni ser så är väggarna redan rivna till max.
Håkan står och gruvar sig över vad vi misstänkt länge... Grunden är INTE bra !!!.



Visst har vi fint i köket?. Tror INGEN kan slå oss i finast kök =D. Larmgubben som var här häromdagen frågade om vi inte hade något liv när han såg köket =P, visst har vi det sa jag, vi har valt detta själva =).



Jadu lite isolering fanns det i golven, men vissa "fack" är helt tomma och bristfällig överallt. Isoleringens tjocklek är långt ifrån det man rekommenderar. Men för tusan, vi har ju haft det varmt och skönt varje vinter så synd att klaga på deras isolerande ** Antar att ni förstod ironin**



Såhär ser reglarna/stockarna ut som har legat under golvet, ligger helt mot backen så vad tror man då att det blir,  Jo ruttet !!.
Grunden är alldeles för grund så nu har vi pratat med massa folk och tittat på internet ( internet är bra ;) .. )
Så vi har kommit fram till att vi måste gräva i grunden riktigt ordentligt.
Hela 1 METER !!!!!!. Fatta vad kul =D.
Och så ska det gjutas plintar så huset står stadigt och så måste vi dränera runt om kåken så det inget händer med huset nu när vi ska gräva så mycket !

yippie kay-ay motherfucker, tror jag man kan säga om hur lycklig jag är över det hela. Hur mycket mera jobb som helst, tur att vi känner en som har en liten grävmaskin och bobcat. Men fyfan vad jobb det blir.

Så nu raggas det folk om vi kommer få gräva allt för hand, men vi letar andra sätt först och främst. Finns någon sugmaskin av ngt slag som Håkan ringer idag och kollar upp pris på.

Nu vet vi vad vi har att se fram emot när det gäller vardagsrum också. Egentligen skulle vi riva upp det golvet också, men tror varken tiden eller ekonomin tillåter det.

Jehoooo för denna sommar, blev en hel del mera jobb än vad vi trott, men för tusan man lever bara en gång.
Och ev har jag hittat 2 medryttare till pållarna så där får jag avlastning och nya betet ska vara stängslat och klart innan nästa helg hoppas vi på så då är det bara veden som ska in sedan kan vi ägna all tid åt renoveringen =)!!.

Renovera är kul, kom inte och säg något annat =D.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag kommer gärna och hjälper till med grävning!!! :) Jag finns tillgänglig varje förmiddag på tisdagar onsdagar och torsdagar! Bara så du vet! Tveka inte att be om hjälp!!

2010-05-26 @ 15:36:11
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Farmen i El Stockholmo

Så typiskt att jag jobbar hela satans helgen, annars hade vi gärna kommit ner och grävt. Lite kroppsarbete har ingen dött av! Vi får ta det nästa sommar när vardagsrummet ska upp :)

2010-06-16 @ 23:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0