Bruks DM 2005



Ibland blir man sugen på att kolla på gamla bilder, som jag blev idag.
Detta är något jag kommer minnas hela mitt liv tror jag.

Blev frågad om jag ville vara med och rida bruksdm och det vore kul att testa tänkte jag. Lite annorlunda mot vad jag är van, jag började träna som tusan med Maja ( min dåvarandra travare som nu är och beter på de veigt gröna ängarna), men hon blev rädd för presseing, trästockar och allt möjligt.

Blev då tillfrågad om jag ville rida Eija, denna underbara Nordsvensk som är på bild, vi började träna, men hann bara rida henne ca 4ggr innan tävlingen plus att hon var jättetjock och hade noll kondis.



Här skrittar man över en träbro, vilket ser väldigt enkelt ut, men med en stirrig eller nervös häst så är detta svårt.
Eija var dock cool =)!



Här skulle man gå in i en liten ruta, vända helt om och gå ut samma väg som man gick in i, vilket är trångt. Eija fick precis plats där innaför, men hur jäkla duktig som helst ( hade inte tränat något på den grenen), hon fixade det galant!.



Här ska man gå intill en kärra ta på sig ryggsäcken, kliva av hästen och gå längs med kärran, ta av sig väskan och sätta sig på hästen igen, fick ta om det 2ggr då hon tyckte det var konstigt när jag klev av.



Här ska man backa igenom hela raden med sågspån ( syns dåligt ), och det är en kraftig böj mitt i allt, hon klev över med halva hoven en gång annars backade hon så fint så!!!.



Jag hade aldrig testat detta och visste knappt hur det gick till, hade ridit Eija 4ggr innan som jag sa och hon var helt ur kondition, men ändå så kom vi 4:a!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Var 12st ekipage, så jag vart hur stolt som helst.

I slutet ska man skritta igenom en grind och sedan stanna på ett ställe precis bredvid markeringen, jag hade fattat fel och trodde att vi hade gjort bort oss ändå så jag travade igenom det och gjorde en tvärhalt.
Pg a av det misstaget så kom jag 4:a annars hade jag kommit lätt 3:a kanske 2:a, snacka om dum jag kände mig då.
Men så stolt över både mig och Eija ändå, sprang ner till Eija och kramade om henne så mycket jag kunde.

Så jäkla kul och annorlunda ridning och tävling.

Och bättre kunde det inte bli med den underbara hästen Eija !!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0