Marina Sköld

Glömt att berättat om hur det gick när "Hästmassören" var här.



ARI :
Började med han, Marina klämde och kände överallt, kollade hans exteriör och hur hans hållning var till en början.
Började sedan massera överallt för att känna och så pratade vi och hon frågade massor under tiden och berättade vad hon trodde hela tiden.
Ari är jättespänd  på Länden/höften/korset partiet på sin vänstra sida, märker stor skillnad mot hans högra.
Han är även spänd mellan buken och ryggen där revbenen slutar.
Hon tror att det har med att göra att han har jätteont i sitt vänstra bakknä.
Hon tror inte att det har med spatten alls att göra utan att det just sitter i hans knä.
Och så är han otroligt spänd, typ stenhård på insidan av låret på sitt vänstar ben så där ska det masseras också.

Marina vill att jag ska fortsätta massera och gärna med Arnika lite då och då, men aboslut före varje körpass.
Hon vill inte att jag ska rida på han nu ett tag utan köra lugnt och tömköra.

Hon kommer tillbaka nästa vecka och ska sätta akupunktur och kolla över honom igen. Förhoppningsvis är det något bättre, men om det inte blir någon skillnad skulle hon råda mig att åka in till ATG och kolla upp hans knä så det inte är något allvarligt =( ...

Min lilla gubbe, nu får vi verkligen hoppas att det inte är något allvarligt !!!!!.

Men hon berömde Ari för hans otroligt fina ryggmuskler och bukmuskler, vilket jag bara njöt av att få höra, så som jag tränat honom så tycker jag att det borde gett resultat och hon trodde inte hon sett en travare med så fina muskler.. ****Matte stolt****
Hon tyckte även han var supertrevlig och helt underbar att hållas med!.




Ruttis kollade vi sen och hon gjorde likadant där som med Ari. Klämde kände och vi diskuterade.
Som jag misstänkt så är Ruttan helspänd i nästan hela kroppen, hon är nog "blåmärken" lite här och där.
Det stora alternativet är fel sadel ( inget illa menat Monica ta det inte så !!!!! ).
Vilket jag tror att det är p ga att hon är riktigt sur vid sadling bl a.

Marina tycker jag ska låta bli att motionera henne ett tag framöver och låta henne vila från allt som har med sadel och ryttare på ryggen att göra.
Hon vill heller att jag tömkör, promenerar och masserar i mängder.

Ska även jobba upp hennes ryggmuskler och bukmuskler genom att lyfta upp hennes mage, man hjälper hästen att göra sitsup =).

Sedan har hon någon knut eller ihopväxning vid korset. Har hon vart skadad någon gång i sitt liv ??.
Men inget hon har ont av eller något konstigt med det.

Marina var annars helimpad av denna häst, hur trevlig som helst och skitsnygg att titta på !!!!.
Hon tycker jag fått tag i en riktigt bra häst, men det vet jag redan att jag fått.
***Stolt matte***.


Att låta bli att rida Ruttan spelar mig kanske ingen större roll just nu, jag kan satsa på tömkörningen. Mitt mål med henne är trots allt att få köra henne med vagn =)!!.

Fast lite kan jag erkänna att det är lite småtrist att inte få rida, nu när jag börjat komma igång lite med det efter lååååångt uppehåll...

Men men jag gör det bästa för mina underbara vänner, finns inga bättre vänner än de där två <3.
Älskar dem hur mycket som helst!!!!!.

Kommentarer
Postat av: Monica

Hejhej!

Så bra att allting gick bra med massören. Låter riktigt bra att ni hittat lite "fel" så att dom blir åtgärdade så snabbt som möjligt för hästarnas bästa.



När det gäller sadeln så vet jag ju att den inte varit den bästa dom sista åren. Dock har hon inte blivit riden sådär supermycket heller, vilket då är himla tur. Kanske hade kunnat vara värre annars också..

Någon skada vid korset vet jag ingenting om, det har inte hänt ngt så länge jag har haft henne iallafall.. :/ lät lite läskigt, men tur att hon inte verkar ha ont av det!



Hade ut massör och kollade igenom henne för ett par år sen, men hon verkar ha missat det! Har även gjort akupunktur och sånt tidigare och det tyckte hon om.

Men som sagt, tur att hon hittade Rut svagheter så att man kan vända dom till styrkor ist! Känner mig så dum att jag ens har haft sadeln på ryggen när man själv anat att det inte var 100! Dumma mig..



Hoppas vi ses snart och pussa Rut så mycket från mig. Min ögonsten :)



Kram kram!

2010-05-07 @ 21:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0