Advent och Jul



I år blir det faktiskt en riktigt annorlunda advent och jul. Jag tänker minnas inte fira något av det.

Jag är absolut ingen högtidsmänniska, finns faktiskt ingen högtid som jag tycker är värd att firas. Och det här med advent, vad är det för speciellt med det ??. Jag vet bara inte.
Jag är fullt medveten om att jag är annorlunda när det gäller detta, ALLA tjatar om den förbaskade advent och julen. Folk har till och med börjat tjata om Nyår =/.

Jag tycker alla dagar är likadana. Jag har absolut ingen som helst julkänsla, det har jag kanske aldrig, men i år är den lika med noll.
Jag funderar faktiskt på att skita i att fira jul över huvudtaget, får se vad sambon säger om det.

I år blir det iaf ingen som helst jul i Hjälmsätter ! Inte en ljusstake eller något vill ja ha fram. Se om jag håller det eller om det kommer fram någon ful ljusstake iaf.

Däremot kan jag tycka det är mysigt att sätta fram lysande stjärna i stall fönstret och ha tänt hela nätterna, men det är mest för att hästarna kan få ha lite svag nattbeslysning på som jag tycker det är mysigt.

Nä, funderar på att jobba över jul, Alla verkar ju vilja ha ledigt så finns stor chans att man kan få jobba.

Kommentarer
Postat av: pz2

Tror nog min gubbe jobbar också...

2010-11-28 @ 09:20:10
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0