Glada hästar



Igår anlände de nya fina täckena till båda hästarna. De fick på sig dem idag och woho vad glada de blev direkt efter frukosten.



Jeho vad går säger Ari.



Fullt ös tycker Rut.



Hopp och studs och full fart i massor så snön bara yrde omkring dem.



Rut tog i så jag trodde hon skulle spricka av glädje när hon sick sacka mellan trädena.



Som sagt, snön bara yrde om dem, tur att jag satte på dem brodd förra veckan.



Var riktigt roligt att se dem så glada. Länge sedan jag såg dem fick tokryck, måste ha vart de underbara täckena som gjorde det ;).

På måndag kommer hovslagaren och skor om dem med 4 brodd och snösulor, då ska jag äntligen börja sätta fart med dem igen =). De har blivit stående i 3veckor nu, av oliak anledningar, nu i slutet pg a dåliga brodd och inga snösulor och det är klart att de har energi då =).

Att se mina djur glada är det bästa jag vet, jag kan stå timmar och bara njuta om man verkligen ser hur djuret njuter =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0