Vilja ha



Jag skulle så gärna vilja ha en ny häst, en häst som man kan åka på träningar med och rida "ordentligt" på. Blir bara mer och mer sugen ju mera jag kommer igång med fler saker på ridskolan.
Igår så var jag ensam och red, fick hoppa :) ! Skitkul var det och jäkligt jobbigt att vara själv och få kämpa järnet i 45min, kan säga att jag var trött sedan, jag skulle verkligen behöva ta tag i min kondis och balans.
Jag märker mer och mer att min balans inte är som den var, tränar ganska mycket balans hemma, men verkar inte bli bättre, undra varför...
Men fy fasiken vad skoj jag hade igår, askul rent ut sagt !!

Men åter till en ny häst, jag skulle vilja ha en häst som kan både dressyr och hoppning, fast det är nog dressyr jag är mer intresserad av, men vore skoj att variera träningen med lite hoppning både för mig och hästen :)

Dock är ju de här hästarna ganska så dyra, de som redan kan något. Klart man kan få tag i en unghäst för bra peng, men jag har inte den tiden en unghäst måste ha så en som är något sånär färdigutbildad skulle jag vilja ha.
Skulle egentligen duga bra med en "avdankad" häst som gjort sitt på tävlingsbanorna, jag är inte ute efter att tävla utan åka iväg och träna för någon. Träningen är skitbra för kroppen och skitkul, kan det bli bättre ? ;)

Varför jag inte tränar med mina egna hästar ? Jo för Ari har spatt så han ska inte gå tunga arbetspass på ridbanan, och helst ska han köras så mycket som möjligt eller iaf varierad med ridning, men mest körning.
Problemet dock med han mest är att han har sina perioder där han vägrar komma i hagen, vad man än gör. Just nu är han inne i en sådan period så just nu vill man egentligen bara få väck han från gården, men så kommer de stunderna där han kommer jämt och är så underbar...

Rut har sin hålvägg och just nu tappat skon, ska köpa Bootsen har jag bestämt, förhoppningsvis redan ihelgen och börja intruducera henne i dessa. Kan ta tid för vissa att acceptera dem, vissa bryr sig inget.
Rut kan man nog däremot träna, men hon är skitsur, men kan ge sig. Däremot är hon ingen dressyr/hopp häst på det viset då hon är travstegen i sig, så blir aldrig sådär bra.

Ska nog iaf försöka se om det finns någon häst som kanske går att låna till en början för att se vad jag tycker och hur det går med 3 hästar osv. Jag har fått mera ordning på mitt liv med allt möjligt och lite sådär så 3 hästar tror jag att jag fixar, kommer nog behöva en medryttare eller någon som kan hjälpa till ibland, men jag tror jag fixar det när jag tycker allting är mycket roligare :) !

Kommentarer
Postat av: anna

Härligt de låter:)

Klart du fixar 3 hästar, men säg till ifall de blir to mutch , så kan du skicka iväg ari ;) hehe.

2011-08-03 @ 22:08:23
Postat av: Monica

Skritt och trav kan du träna på Rut när ni har kommit igång, där kan hon gå riktigt bra i.. Kanske inte fullt så bra som en ridhäst, men nääästan.. Det är det där humöret hennes som behövs jobbas med lite bara ;)



Såg också att du skaffat boots nu. Jag hade det på henne förut när hon hade hovböld, men den flög av i hagen varje dag nästan i all lera som var då på hösten, ingen höjdare.. Hoppas den här kommer funka bra!



kramar och pussa kusarna från mig! :D

2011-08-07 @ 10:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0