Frågor

Hittade lite frågor på en blogg som jag tänkte härma och svara på :-)

1. Något som gör mig glad?
Oj det finns mycket som gör mig glad. Älskar när en person verkligen visar att den bryr sig, att det verkligen känns att det är äkta. Älskar när djur visar att de tycker om mig. När livet flyter på utan krångel. Det är bara några saker.

2. Något som gör mig ledsen ?
Tvärtom, när personer säger att de bryr sig, men det är falskt så långt ögat kan nå. När djur far illa, det är aldrig djurets fel att den finns. Finns även här mycket mera att skriva.

3. Hur en vän ska vara ?
Omtänksam, lika bra lyssnare som att kunna öppna sig själv och prata om allt möjligt. Absolut inte egoistisk, det är något jag absolut inte gillar hos en person. Alltid finnas där, men man behöver inte träffas jämt, men man vet att den finns där för en och den ska veta att jag finns där för den.

4. Hur många syskon jag har ?
7st, Fredrik, Thomas, Emma, Sandra, Robin, Emelie och Emil. Lite kul att mamma fått 4 flickor och 4 pojkar.

5. Jobb man aldrig vill ha?
Allt som har med människoavföring att göra. Busschaufför är inget jag skulle vilja bli heller. Vill helst inte jobba med äldre heller.

6. Jobb jag skulle kunna tänka mig ?
Köra skogsmaskin, målare eller snickare är något jag skulle kunna tänka mig.

7. Morgon eller kvälls människa ?

Kvällsmänniska. Har blivit det nu, förr var det morgon människa. Men jag kliver gärna inte upp före 9 på helger och på vardagar eftersom jag jobbar natt så kliver jag ogärna upp före 12.

8. Gifta sig ?
Det vill jag absolut göra. Skulle gärna kunna tänka mig stort bröllop för våran del. Alltså stor underbar klänning, fin kostym/frack rida på varsin enormt vackra hästar osv. Men jag behöver absolut inte ha många gäster. Själva festen är inget som lockar som måste vara stor utan det är just att få ha på sig stor fin klänning och få rida på ståtlig häst ihop med den man älskar.

9. Hatar att göra i hemmet ?
Rensa avlopp och rengöra toaletten även att putsa fönster.

10. Älskar att göra i hemmet ?
Tvätta, torka golven och pyssla om blommorna.

11. Ångrar något man gjort ?

Som jag kan komma på nu så är det två stora saker jag ångrar. Första var att skicka Häggrid på inridning till en fruktansvärt oseriös människa som jag fick reda på senare var hon som stal hästar och slaktade hästar olagligt, tack och lov fick jag Häggrid tillbaka. Och att skaffa Räkan, var misstag från första stund.

13. Stolt över något ?

Jag är stolt över mig själv att jag tog chansen att bli lastbilschaufför, något jag velat bli sedan jag var liten, ja alltså en barnsdomsdröm. Även stolt över att få äga en fin gård tillsammans med den mannen jag älskar och få ha alla underbara djur.

14. Barn?
Nja, det vet man aldrig. Ska jag vara ärlig så kvittar det mig om jag får barn eller inte. Jag är inte barnkär, men ibland så får jag känslan att vilja ha barn, samtidigt som känslan att inte vilja ha barn kan komma lika fort. Så det märks med tiden hur det blir.

15. Fula ovanor?
Bita på naglar och vara väldigt stressad av mig.

16. Bästa sidor ?
När jag väl mår bra så får jag massor med energi att hinna med massor hemma. Ärlig i alla lägen.

17. Sämsta sidor ?
Jag överreagerar på ganska mycket saker. Säger kanske lite för mycket saker ibland och är kanske lite för ärlig ibland så det kanske till och med kan såra människor.

18. Bästa jag vart med om ?

Träffat Håkan och köpa denna fina gård vi har idag tillsammans med alla fina djur.

19. Jobbigaste jag vart med om ?
När jag miste min första häst Maja och när min älskade farfar somnade in. Även Daniella min andra häst var jobbigt.

20. Framtidsdrömmar ?
Vill ut på äventyr, få chansen att uppfostra en fölunge.

21. Något som gör att jag får panik?
Trånga utrymmen, jag har Klaustrofobi. Får även panik när folk skriker mycket, vuxna som barn.

22. Äckligaste jag vart med om ?
Det var när jag jobbade på svingården och vi hade en behållare där vi la döda grisungar ( blev en del som va döda vid födsel och även mammaorna råkade kliva eller lägga sig på). Det var sommar och jag hade vart ute dagen innan och lagt i massor med döda, dagen efter var det meningen att en lastbil skulle byta ut den behållaren, men han kom inte av okänd anledning.
Jag gick ut och skulle lägga i ännu mera döda och öppnade locket, först kände jag enormt äcklig stank, men dum som jag var så tittade jag ner för att se hur det såg ut och det bara kryllade av maskar, var en soppa, fanns inga ben eller något kvar.
Jag är absolut inte kräkmagad eller känslig på något sätt, men det där ihop med stanken gjorde att jag spydde.


Sådär ja, lite frågor blev det :-) Älskar att svara på frågor, så hoppas kunna hitta fler frågor någonstans eller om jag hittar på egna ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Frågor (och svar) är alltid kul. :)

Hittade lite nya åt dej. ;)



Favoritcafé:

Favorittidning:

Favoritplagg i garderoben just nu:

Längd:

Mig själv med tre ord:

Jag tränar:

Höger- eller vänsterhänt:

Är det nåt du absolut inte äter:

Kläder just nu:

Fisk eller badkruka:

Morgon- eller nattmänniska:

Sparare eller slösare:

Har du några homosexuella vänner:

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid:

Är du kittlig:

Största svaghet:

Det här är jag bra på:

Bästa bok?

Chips, morötter eller godis?

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig?

Stökigt eller välstädat? Välstädat!

Gillar du att sjunga?

Anser du att du är stark?

Kaffe, te eller inget?

Har du en besatthet?

Vem är din bästa vän?

Civilstånd:

2011-12-12 @ 22:46:50
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Och här har du "några" till. ;)



1. Hur gammal är du om fem år?



2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?



3. Hur lång är du?



4. Vilken är den senaste filmen du sett?



5. Vem ringde du senast?



6. Vem ringde dig senast?



7. Hur löd det senaste sms:et du fick?



8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?



9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?



10. När såg du senast din mamma?



11. Vilken ögonfärg har du?



12. När vaknade du i dag?



13. Vilken är din favoritjulsång?



14. Vilken är din favoritplats?



15. Vilken plats föredrar du minst?



16. Var tror du att du befinner dig om tio år?



17. Vad skrämde dig om natten som barn?



18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?



19. Hur stor är din säng?



20. Har du stationär eller bärbar dator?



21. Sover du med eller utan kläder på dig?



22. Hur många kuddar har du i sängen?



23. Hur många landskap har du bott i?



24. Vilka städer har du bott i?



25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?



26. Är du social?



27. Vilken är din favoritglass?



28. Vilken är din favoritefterrätt?



29. Tycker du om kinamat?



30. Tycker du om kaffe?



31. Vad dricker du till frukost?



32. Sover du på någon särskild sida?



33. Kan du spela poker?



34. Tycker du om att mysa/kela?



35. Är du en beroendemänniska?



36. Känner du någon med samma födelsedag som din?



37. Vill du ha barn?



38. Kan du några andra språk än svenska?



39. Har du någonsin åkt ambulans?



40. Föredrar du havet eller en bassäng?



41. Vad spenderar du helst pengar på?



42. Äger du dyrbara smycken?



43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?



44. Kan du rulla med tungan?



45. Vem är den roligaste människan du känner?



46. Sover du med gosedjur?



47. Vad har du för ringsignal?



48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?



49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?



50. Flirtar du mycket?



51. Kan du byta olja på bilen?



52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?



53. Vilken var den senaste boken du läste? .



54. Läser du dagstidningen?



55. Prenumererar du på någon veckotidning?



56. Dansar du i bilen?



57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?



58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?



59. När var du i kyrkan senast?



60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?



61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?



62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?



63. Vad lyssnar du på just nu?



64. Har du varit med i tidningen?



65. Vad är det konstigaste du ätit?



66. Vem såg dig naken senast?



67. Vad är det för färg på din tandborste?



68. Hur imponerar man på dig?



69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?



70. Har du någon piercing?



71. Din största vinst?



72. Civilstånd?



73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?



74. Är du fåfäng?



75. Ångrar du någonting du gjort?



76. Hur gammal är din pappa?



77. Vilket är ditt drömjobb?



78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?



79. Vad har du haft för husdjur?



80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?



81. Svär du ofta?



82. Sverige när det är som bäst?



83. Kan du åka slalom?



84. Vad har du ätit i dag?



85. Vad har du för utbildning?



86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?



87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?



88. Vilken är din bästa egenskap?



89. Vilken är din sämsta egenskap?



90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?



91. Saknar du något?



92. Är det viktigt att fira födelsedagar?



93. Vad gör dig ledsen?



94. Vad gör dig glad?



95. Har du varit gift eller förlovad?



96. Vad ska du göra i helgen?



97. Vad är det knasigaste du gjort?



98. Vad har du för laster?



99. Vem är din förebild?



100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?

2011-12-12 @ 23:05:37
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0