Snö

Inatt kom den första riktiga snön kan ja tycka, visst vi har haft lite, men nu hemma hos oss iaf är det ca 5cm som lagt sig.
Säga vad man vill om snön, men fint är det. Det finaste är när solen skiner en riktig sommardag. Men det är otroligt vackert när det är mulet med, sådär dystert vackert :)

Största nackdelen med snö som jag tycker är att man måste skotta. Folk klagar över sina garage uppfarter, parkeringsplatser, små gångar in till huset osv.
Alla de skulle se hur mycket en person som bor på landet har att skotta ;). Visst vi har valt att bo här ute, men oftast så klagar vi inte heller. Lite måste jag få klaga idag för min rygg är fan inte att leka med, så jävla ont!

Jag hoppas vi kan ha råd och skaffa oss en snöslunga för fyfan säger jag redan att skotta all denna snö med ond rygg!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0