Fryser



Jag brukar som sagt aldrig klaga på vädret, jo om det blåser massor i flera flera dagar, det är bland det värsta jag vet, blåsten ! Fast då ska det blåsa rejält också.
Men tycker denna kyla börjar tränga sig in mer och mer i ryggmärgen och vägrar försvinna, jag fryser hela tiden. Vaknar upp på dagarna när jag sover över att jag fryser, inte kul !
Jag har värmefilten på, termotäcke, men ändå fryser jag.

Tror alla mina djur också börjar tröttna på detta, hästarna vill ha något att noppra på, inte bara snö så långt ögat kan nå. Katterna vill ha värme så de kan vara ute och så vill de att snön ska försvinna så sorkarna och råttorna blir mera lättfångade.
Kaninen vill ha gräs att äta och grisarna vill ha värme. De skakar så de skakar ibland, tycker så synd om dem alla.

Ihelgen säger de att det ska bli mildväder, men vad jag sett är det för att ett nytt snöväder ska komma in. Hmpf! Ännu mera vitt.

Kan tycka det är roligt för alla barn denna vecka i och med sportlovet att kylan sitter i och att det är snö, men nästa vecka kan det börja ge sig ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

En av fördelar med att vara gravid är att man får större blodmängd i kroppen=varmare. Så jag har faktiskt klarat mej bra i vinter. Fast jag föredrar fortfarande värmen. ;)



Sv; Hmm, när kan vi ha setts sist, det var ju när köket var ganska så klart. Augusti? September?? Kommer inte riktigt ihåg.... Var tvungen att kolla bloggen. :) 17/10 sågs vi sist det var då vi var ute och körde Ari. Så jag lär ju ha haft en del mage då iallafall. men ingen kanonkula direkt kanske. :)Bilden på min header är väl tagen ca två veckor efter det besöket.



Ja, hon har ju fått så mycket kläder redan ungen. :) Är bara liiiite rädd för att det blir en Alvin och så står vi där med alla flickkläderna. ;) Men men, det tar vi då!

Kram

2011-02-22 @ 19:41:42
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0