Min nya älskling



Denna maskin är jag förälskad i ;-D. Kan man vara det i en tvättmaskin? Jo klart man kan det.
På många platser vi bott på har haft tvättstugor med dåliga maskiner, de ställen vi bott på med tvättmaskin i lägenheten har också vart dåliga maskiner.
När vi flyttade till eget hus så fanns det redan en tvättmaskin där, den var dock inte ett dugg bra den heller.
Den centrifugerade precis som den ville, alltså bara ibland och så läckte den vatten och levde rövare.

Nu när vi renoverade om så kastade vi ut tvättmaskinen i stallet så den ska jag använda i sommar och tvätta upp hästtäcken med tills den går sönder.
Vi åkte iväg och köpte oss en ny när tiden började närma sig för "dags för en tvättmaskin".

Den håller på med sin 4:e maskin och hittills är jag supernöjd. Den är tyst, tvättar rent och framförallt den centrifugerar så bra så tvätten är nästan torr när jag tar ut den, torkar på nolltid när man hänger den =) Woho Fia lycklig !!!

Den är till för 7kg tvätt, 1400varvs centrifugering, kan programmera in när jag vill tvätta, så om jag vill ha maskinen klar tills på morgonen när jag kommer hem så ställer jag bara in tiden på det, riktigt bra !

Nackdelen är att det tar väldigt lång tid att tvätta, men det gör tydligen många av dagens maskiner för att det ska vara så skonomiskt som möjligt för vattnet att värmas upp. Snabb tvätt = snabb uppvärmning = kostsamt sa de i affären.

Jag skiter i vilket, jag är supernöjd med min nya älskling ;-)

Kommentarer
Postat av: Mamman mitt i kaoset

Skönt att du är med nöjd med den, vore ju skit annars! ;)



Jaa, det tar lite tid med nyare maskiner, men man vänjer sig ju med det med. Jag har ett 40graders finprogram som endast tar 40minuter. Det kör jag på med allt utom sängkläder och underkläder. Var lite osäker på om det skulle räcka till för att få barnens skitiga kläder rena, men än så länge räcker det till bra! :) Men 60graders tar över två timmar. Men som sagt, man vänjer sig ju vid det med. :)

2011-02-21 @ 17:43:28
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0