Nya beteende jag inte visste om



Jag har som sagt jobbat med grisar så något visste jag allt om de små nöffarna jag skaffade mig, men det finns ett par saker jag har blivit riktigt förvånad över. Kanske inga direkt stora grejer, men ändå ;-)

Den ena saken är att de dricker litervis med vatten om dagen, klart man visste om att de drack vatten, men de verkligen häver i sig. Tror det är för att de går och bökar i hästarnas boxar hela dagarna så det blir ganska så torrt i halsen på dem.
Nu fryser vattnet i deras vattenskål direkt, men kommer man in i stallet skyndar de sig fram och skriker på ett speciellt sätt, då vet jag att jag ska knacka sönder isen så de kan dricka. Tog ett par dagar att förstå att de drack så mycket som de gör, trodde först de hällde ut det för det var ganska blött runt omkring, men förstått att de slafsar även när de dricker ;-D

En annan sak är att jag trodde inte de tydde sig till en person, utan jag trodde de gillade alla människor, men så är absolut inte fallet. Kommer det någon till stallet så självklart går de fram om de har godis ( de älskar ju nästan allt som går att äta ), men om jag går min väg för att göra något annat i stallet så springer speciellt Staffan efter mig i hälarna. Ser nästan ut som han säger " Hallå, du kan ju inte lämna mig där borta med de där konstiga människorna"
Staffan är en riktig liten mamma gris, så fort jag är i stallet så springer han efter mig och går jag in i sadelkammaren och stänger dörren står han utanför och skriker i högan sky och skrapar på dörren.
Jag kan inget göra än att småle åt han när han gör sådär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0