Våra små stugor



Mycket jag älskar med allt, och just våra små stugor älskar jag att se på. Denna lillastuga vill jag såå gärna byta tak på, skämms att förra ägarna satte på plåttak, så gör man inte med äldre byggnader, Hmpf !
Vill ha samma tegel som vi har på stora stugan, modernt, men ser gamalt ut.



Stora stugan är så fin, tänk om det kunde finnas ekonomi att renovera den till nästanintill orginal skick. Stort upplyft blev det iaf när vi bytte tak, målade om hela stugan, bytte vindbräder och knutbräder.

Kommentarer
Postat av: Mamman mitt i kaoset

Har sagt det förr, er gårdsbild är verkligen vacker, sommar, höst vår och vinter! Förstår att du är glad i stugorna, hoppas ni får möjlighet att restaurera dom som ni vill, har för mej ni pratade lite om pubdel i den ena?? det ser vi i såna fall fram emot! ;)

2011-02-21 @ 17:44:40
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0