Mina duktiga hästar

Nyss inkommen efter körtur med båda hästarna. Jag håller fan på att frysa ihjäl när man kör dem båda två efter varandra så var tvungen att mocka mellan hästarna så jag fick upp lite värme.
Burr att jag aldrig lär mig att sätta på mig tillräckligt med kläder ?!.



Rut tycker det här med körning är ruskigt kul, poletten har nu ramlat ner och hon har börjat travat på riktigt ordentligt, nu ser man att det är travhäst i henne för hon breddar som tusan osv när hon springer ;).
Var ute ca 1h och körde och rackarns vad skoj hon tycker det är, pigg och glad som en lärka. Svettig lite sådär blev hon när vi kom hem, hon verkar ha riktigt bra grundkondis, för hon blir knappt aldrig genomsvett.
Ska bli kul att sätta igång henne nu på allvar och se henne välmusklad och i form för första gången sedan jag köpte henne =).


Ari tycker körning jämt är askul, han blir asglad när selen kommer fram och vi häver oss ut, dock tycker han att vi ska springa från stallbacken sedan ut 1h sedan hem i full fart, jag håller inte med. Uppvärmining och skritt ett tag innan man är hemma är viktigt.
Var ute och körde han med 1h, travade en hel del. Han fick springa så fort han bara orkade på ett ställe och fasiken vad glad han blir direkt, man verkligen ser hur det spritter i kroppen på hela han =).
Han var dock genomsvettig så det nästan dröp om han när vi kom hem, dels är han inte i kondis dels så stressar han upp sig så förbaskat så mycket svett är från stress.

Täcken på och hästarna ut i hagen en stund till innan kvällen =).

Puss på er mina älskade hästar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0