Säkerhetsväst



När jag var mindre så använde jag aldrig säkerhetsväst, jag fick till och med en i födelsedags present av Håkan, men jag vägrade använda den så jag åkte iväg och bytte den mot ett par ridstövlar jag tittat ut ( skämms ).

Ju äldre jag blivit och med två ordentliga avramlingar ( hmm, heter det så ? ), så har min lilla hjärna börjat funderat att det borde vara på sin plats att börja använda en billig livförsäkring som en väst.
Dock den västen jag haft bra länge är hur obehaglig som helst, klumpig, är i vägen och bara allmänt ful, och så gör det inte bättre att den är för stor.

När jag fyllde förra året så fick jag en säkerhetsväst av allt folk som ni säkert minns, den västen har jag nu använt varje gång jag sätter mig upp på en hästrygg, den är otroligt skön, känns inte att man har den på sig, mjuk och faktiskt inte så varm som jag trodde den skulle vara en varm sommardag och så gör det inte saken värre att den är ganska snygg :)

Dock blir jag lite full i skratt av folk som fortfarande t,rots att de kan vara äldre än mig, tycker att det är töntigt med väst och tycker jag är barnslig att jag använder västen.
Det gör mig ingenting vad de tycker för jag har också tänkt sådär, men nu spelar det ingen roll, nu använder jag västen vid varje ridning oavsett häst :), för även den snällaste hästen kan bli stungen av geting eller dylikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0