Ari



Min lilla knäppgök till häst är bara för söt ibland, i fredags när vi skulle ut och rida så hamnade sadeln lite på sniskan när jag hoppade upp, trampade dock till den så den skulle räta på sig, men då la sig nog hårstråna fel under sadeln och där blev det cirkus på hög nivå från Aris sida ;), han stegra lite och sedan bocka, stegra, bocka, sådär höll han på ett bra tag tills jag kom av och kunde ta av sadeln, räta till hårstråna och lägga på sadeln igen. Hoppa dock upp från en stol då, så sadeln verkligen inte skulle hamna på sniskan.
Sedan gick det bara bra, men Ari var riktigt grinig, vägrade lyssna på kommando så man fick nästan bli arg på han för att han skulle lyssna. Knäppgök ja visst :)

Idag så pysslade jag om Ari massvis, en riktig helomgång från örontippen till svanstippen, han stod bara och sov. Efter det så kom selen fram och Ari blev supertaggad direkt när selen kom bärandes.
Jag har kört han väldigt lite på sista tiden, dels har jag verkligen börjat komma igång med ridningen och dels tycker ridsällskapet att det är roligare om vi kan rida i skogen ( bättre muskel träning ) liite svårt att ha med vagnen i skogen.
Men idag så kördes han, var ute strax över en timme och travade säkert i 35-40min i alla tempon och Ari var knappt svett när vi kom hem igen, enbart varm. Riktigt superkul att han är uppe i bra kondis, musklerna hålls på för fullt att byggas och snart ser han ut som han gör när han är som finaste = Rejält musklad och toppkondis !

Imorgon kommer hovslagaren och det behövs verkligen för båda hästarna har knappt några skor kvar alls :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0