Hästarna igång



Känns helt underbart, hästarna är igång nu :) ! Inte toppkondis och inte topp musklade, men bra bit på väg. Fortsätter det såhär så är det inte långt kvar. Men känns superroligt att kunna rida längre sträckor, öka farten och få kämpa lite för att göra dem trötta, det är så det ska vara och det är så det inte vart på länge, men nu så :) :)

Och inte bara det, i onsdags så red vi ut och skritta runt i skogen så de får träna upp ryggmusklerna bra, travade långa sträckor på rak mark så de får träna kondis och sedan i slutet gick vi ner på ett gärde och skrittade runt. Letade backar att klättra med dem i, men hittade bara en rätt så kraftig så Rut fick klättra i den, men jag lät bli med Ari ( tänkte på hans knän ).
Men i slutet så drog Rut och Maria iväg i trav och jag tänkte först bara skritta med Ari, men så började han trava i full fart. Min tanke var först att okej nu drar han snart, men så lugnade jag ner han och fattade galopp och han tog galoppen på första galoppfattningen !!!! Och JAG galopperade med ARI för första gången helt frivilligt !!! fatta lyckan var enorm, så duktig och det var helt underbart, jag blev så glad att jag fick nästan tårar i ögonen och var tvungen att krama han så mycket så han tröttnade på mig ;)
Jag har galopperat förr, men helt ofrivilligt, men nu var det jag som bestämde och hade full kontroll.

Nu äntligen har min rädsla släppt ! FYFAN rent ut sagt vad det är skoj. Ni anar inte vilken otroligt skön känsla det är, jag travar riktigt fort, jag galopperar, hästen blir rädd för något och hoppar till eller så, men jag blir inte rädd för något ! Mina ridlektioner har gjort underverk och jag ÄLSKAR det !
Bästa sommaren på länge kommer detta bli med massor av ridning.!!!!

Och det bästa av allt är att jag verkligen fått tag i en toppen medryttare och (tror/vet det kommer bli en kanon vän med ), hon rider Rut så himla bra och Rut verkligen stormtrivs med henne. Ari älskar att bli riden, men vill gärna ha vagnen någon dag i veckan. Så jag brukar köra han när Maria inte kan komma, kör jag Ari och rider Rut så blir de också nöjda och glada :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0