Helt underbart !!!

I fredags morse när jag svängde in på gården höll jag nästan på att köra på en rävunge, snacka om chockad jag blev och helt salig. han råka springa in i ett kaninstängsel jag har så fick hjälpa den lille stackarn, trodde aldrig jag skulle få se den igen men ...



Idag när jag tittade ut genom fönstret på övervåningen för att se om Maria & Jennie kommit så sprang lille bebisen där igen. Fram med kameran direkt både jag och Håkan och fotade. Dock blir ju inte bilderna något bra eftersom det är hur långt avstånd som helst, men man ser vad det är ;) och djurälskare som jag är så ville jag inte störa den genom att springa ut för att jag ska få bra kort.



Vi stod hur länge som helst och tittade på den, hur söt som helst. Man vill bara springa ner och krama och pussa den.



Hittat något att äta, den gick och troliegn åt mask i våran gräsmatta hur länge som helst, grävde och drog upp något och tuggade osv osv.



Sedan var det dags för den att bege sig mot skogen. Hoppas verkligen den kommer tillbaka och den får mer än gärna bo här hos oss, vi är djurvänner båda två och mina katter kan försvara sig så ingen fara, kom nu lilla rävbebis och bo hos oss ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia

När jag fortfarande jobbade natt och skavde Östernärke runt så man mycket fina djur på morgnarna. Bland annat massor av rävungar som lekte på ett och samma ställe varje natt/morgon. Deras ögon lyste bra så man såg dom i god tid. Sen kunde man stanna bilen och bara sitta och titta på dom ett tag. hur fina som helst.



En annan häftig upplevelse är alla hjortar uppåt Brevens, dom kunde komma i stora klungor. Det finns såkallade "ungkarlshjordar", dom går alltid tillsammans, med stora pampiga horn. och om man vevade ner rutonra så kunde man höra hur honen slogs ihop när dom rörde sig.

2011-06-20 @ 23:25:45
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0