Helt underbart

Två morgonar i rad förra veckan så möttes jag av denna underbara varelse i våran trädgård








Visst är hon/han är helt underbar?
Jag älskar igelkottar eller piggekottar som jag brukar säga om dem. Efter att vi bott i Hjälmsätter 1 år ungefär så komd et en igelkott och bodde ett kort tag hos oss, tyvärr så jagade katterna bort den och sedan dess har vi inte sett någon.
Men när snön började försvinna och det började bli lite varmt ute så rasslade det till i löven som ligger under våran farstu, och jag ner och kollade direkt och där var piggekotten - Fia blev kär och överlycklig !
Sedan dess verkar den som att den har stannat hos oss, man hör den oftast och emellanåt så ser man den.
Men inte så pass så man kan ta kort på den, men det hade jag turen att få förra veckan.

Första morgonen så rullade den ihop sig och fräste hej vilt, men efter ett tag lyfte den huvudet och jag hann ta ett ansiktskort. Nästa morgon så rullade den inte ihop sig alls, tror den visste att jag inte ville något illa.
Tog en hel del kort, men jag måste nog vara den sämsta djurfotografen, när jag ser att djuret känner sig stressad eller livrädd så går jag därifrån :)
Men några fina kort blev det allt.
Våran fina fina piggekott, hoppas den stannar och bildar familj så vi får massor av minipiggisar.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, dom är ju så söta. Vi har en här hemma med, men jag har bara hört den hoppas på att få se den snart med. :)

2011-06-14 @ 14:14:02
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0