Inget för en med ormskräck



I söndags kväll när jag slog en jädrans massa gräs i björkhagen så hände något olustigt måste även jag få tycka.
Jag hade slagit allt gräs runt staketet men så ville jag slå ner allt ogräs i själva hagen också så gräset kan växa bättre. Går där med mina hörselskydd med radio och slår för fullt med röjsågen.
Rätt som det är så känner jag något som rör sig under båda mina gummistövlar, jag tittar ner och får då se ett ormhuvud som attackerar min stövel och biter till.
Jag vart lite smått chockad, men stackars lilla ormen borde ha fått ont av att jag stod på den, stackars lille orm.

Jag hoppade till och skuttade därifrån och på stöveln såg man litet litet bett. Undra hur många som får vara med om en sådan grej, nu hade jag tjocka huggarstövlar på mig så tänderna gick knappast igenom, tror deras tänder är så små så de kan knappt hugga igenom vanliga gummistövlar heller, men jag vet inte.
Hann inte se vad det var för orm, men någon som bits ;)

Ju äldre jag blir och ju längre vi bor såhär på landet ju mindre rädd blir jag för både ormar och spindlar tack och lov för jag vill inte vara rädd. Om det ligger snokar på gödselstacken så går jag faktiskt dit och försöker ta kort, men hinner aldrig innan de försvinner.
Spindlar kan jag titta på om de sitter typ stilla.
Blir jag däremot överraskad med både orm och spindel blir jag oftast rädd. men dte går mot det bättre, förr var jag rädd för alla sorters spindlar, nu är jag inte rädd för små eller de långbenta utan bara de med tjocka kroppar.
Orm är jag inte rädd för om de som sagt inte överraskar mig då skulle jag nog hoppa till och sedan gå fram för att kolla.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ryser i hela kroppen. Jag hade skitit ner mej. MINST! ;)

2011-06-14 @ 14:15:46
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0