Julskinkan har rymt



Jag var iväg på ett ärende idag och när jag rundar ladan hos mig så upptäcker jag en GRIS !! på vägen, och inte vilken gris som helst, utan just MIN gris Östen! Dumma lilla smarta grisjäkel som lärt sig rymma.
Igår kväll när jag skulle ta in dem så var Östen på fel sida av staketet, men hade inte gått någonstans, var bara att säga "komkom" så kom han in i stallet direkt.
Idag när han var på vägen var det åter igen bara att säga "komkom" så kom han direkt tack och lov !!
Strömmen har vart så svag på staketet så han har tydligen trotsat det och gått igenom, men idag så fixade jag det så det blev en aningen starkare och det kände Östen.
Naturligtvis var han tvungen att testa staketet direkt vid ingång så han fick sig en rejäl stöt, vilket kanske är bra för då kanske han håller sig innanför staketet.
Blir nervös när han rymmer för finns grannar som inte fattar bättre och tror de är vildsvin kanske...

Men jag kunde allt ha sjöngt " Vår julskinka har rymt" idag när han var på vift :D hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0