Rut



Rut börjar också komma igång riktigt ordentligt, dock tar det längre tid med henne. Tror Ari har bättre grundkondis och grundmuskelatur än vad Rut har. Rut är fortfarande lite slapp här och där, musklerna tar väldigt lång tid på henne. Kondisen börjar bli riktigt bra, travar man längre sträckor blir hon bara varm under sadelgjorden, har fårullsgjord så kanske inte så konstigt att det blir varmt där heller :)
Dock stressar hon upp sig emellanåt och det ogillar jag skarpt, het får hon vara, men inte stressad. Tror inte att det är bra för henne med stress så försöker verkligen att få bort allt det och ju mera vi är ute med henne ju lugnare blir hon, men stress finns fortfarande kvar.

I fredags när vi red ut så började det regna som tusan, Rut reagerade inte överhuvudtaget på regnet :), vi hade på henne nätskydd för mulen, men regn går igenom det, men inte ett ryck ens, duktiga tjejen !

Är väldigt försiktig med henne med allt, behandlar henne emellanåt som om hon vore gjord av glas, vet att hon egentligen inte ska behandlas så, men livrädd att hon ska bli sjuk igen.
Så motionen tas försiktigt med, har släppt en hel del på det så nu motineras hon "normalt" förut vågade jag knappt vara ute med henne längre än 30min, men nu har vi vart ute upp till 1.5h och det fixade hon galant så tror man kan vara ute längre sträckor nu.
Ett par dagar nu har hon vart helt loj i blicken och helt slut, lite nervös blir jag allt kan jag erkänna, natten till lördagen fick de komma in och sova, vilket Rut uppskattade. Igår skulle de få gå in igen, men allt blev dumt så de fick vara ute. Ska se om de får komma in inatt igen för att vila upp sig, se om Rut blir gladare och piggare i blicken.

Känns skönt att Rut också börjar få riktigt bra kondis, mer muskler måste det sättas, men det är på gång. Kanske är det svårare på henne för att hon är kraftigare så man kanske inte ser musklerna så bra, inte vet jag.
Hon älskar iaf att få komma ut, blir riktigt ledsen om hon får stå mera än 2dagar i rad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0