Gräsänkling



Ihelgen är jag gräsänkling och det är nog det tråkigaste som finns, Håkan är iväg på Enduroläger i Orsa, åkte igår eftermiddag och kommer hem imorgon, söndag kväll.
Vad ska jag göra en hel helg ? Idag skulle M komma och rida, men såg ut som det skulle börja spöregna vilken sekund som helst, så vi skjöt upp det till imorgon. Naturligtvis började det ju aldrig regna, så vi kunde ha ridit ihop, men det vet man aldrig och hon har en bit att åka så dumt att chansa. ( Rut hatar som sagt regn så går knappt att rida henne då).
Jag ska nog tvätta lite läder grejer i sadelkammaren. Har snart vart duktig och gått igenom allting. Så duktig har jag nog knappt aldrig vart, så dålig på att komma ihåg och ens ha lust att tvätta/smörja läder, men så fort det är gjort så blir jag supernöjd och lädret är så trevligt att hållas med :)

Annars blir det nog ingenting idag, jo jag ska byta hage på hästarna och innan dess så ska jag nog rida Rut och tömköra Ari. Sedan blir det nog soffan hela kvällen förhoppningsvis tillsammans med katterna så jag får något sällskap.
Största problemet jag har när jag blir själv är vad jag ska äta :D haha. Jag är sämst på att laga mat och jag hatar det. Jag brukar äta mackor, men nu med LCHF kosten så funkar det inte att äta mackor, hårt bröd på morgonen okej, men under dagen behöver jag få i mig protein annars mår jag inge bra.
Ah det brukar lösa sig, tacos får det nog bli idag med, åt det i torsdags, men det är gott så får bli idag med :)

Jag ska nog ha en "tycka synd om mig själv för att jag är ensam helg" :D haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0