Knäppgöken Ari



Ari är på sitt värdelösa humör och vart det en tid nu, vägra komma humöret. Får trixa in han hela tiden eller jaga in han, men in kommer han om man bestämt sig för det, han får helt enkelt ge upp ;).



Vita randen han har på magen är svettrand efter selen, trodde jag fick bort det i stallet, men icke.



Han lyfte nog inte huvudet en enda gång igår när han släpptes i sommarhagen. Bara mumsa och åt hur mycket som helst.
I måndags körde jag och Ellinor en längre sväng med han, en tur som han aldrig gått förut. Vägen gick igenom en massa hus med allt möjligt att titta på, genom en ladugård där det stank ko, genom ett travstuteri där det fanns allt från hingstar, till ston med föl. Ari skötte sig exemplariskt, så jäkla duktig. Skrittade nästan bara hela tiden, men han blev knappt rädd överhuvudtaget för allt nytt. Duktiga lille häst !!
Mitt i turen så började han tvärhalta och slängde med ena bakbenet, skitäckligt. Jag blev livrädd och stannade direkt, stackars lilla gubben hade råkat fått en skitstor vass sten som tryckte mot strålen. Han ömmade några steg efter den var borttagen, men sedan var det bra igen. Tur att inget hände !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0