Linser och bönor



Linser och bönor innehåller väldigt mycket kolhydrater så inget att rekommendera i stora mängder om man funderar på LCHF. Även rotfrukter innehåller väldigt mycket kolhydrater. Alla grönsaker som växer ovan jorden är mer okej att äta än de som växer under jorden.
De säger att man ska ungefär äta 5-10g kolhydrater om dagen. I början räknade vi och kollade in all innehållsförteckning på allt vi köpte, finns en hel del kolhydrater i det man inte ens misstänkte att det fanns.

Om man undviker potatis, alla pasta, ris och bröd. Och framförallt allt socker så kommer man långt i denna diet.
Man behöver inte göra allt enligt LCHF recept, vi gör köttfärssås te x som vi alltid gjort fast med vispgrädde och gärna creme Fraiche i, till det äter vi en sallad.
Finns massor med folk som gör allt enligt receptboken och följer dieten slaviskt, vi gör inte det och ändå går vi ner i vikt och mår toppen :)
Håkan är nu nere på 89.7kg, vilket betyder att han har gått ner 17.3kg och jag är nere på 66.7kg, vilket betyder att jag gått ner 15.5kg. Jag är ett levande bevis på att denna diet fungerar även fast man inte tränar stenhårt ;)
Jag har börjat rört på mig mer, genom att gå, jogga och rida, men långt ifrån ordentlig träning.
Märker däremot på kroppen att den är ganska så lös, så vill verkligen komma igång och träna för att få fastare kropp :).

Denna diet funkar inte på alla, inte alla som trivs med denna mat. Har man ungar vet jag inte hur denna diet fungerar för dem, misstänker att även ungar kan äta denna kost, men man ska nog vara noggrann att kolla upp det innan man sätter igång med hela familjen med LCHF.
Vi trivs i alla fall med denna kost som jag sagt massor av gånger och kan mer än gärna upprepa det :) !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0