Orm i närkontakt



Igår så gick jag runt staketet i sommarhagen och spände tråden och under tiden så gick jag och tänkte på hur jag skulle reagera om jag stötte på en orm riktigt nära. Varför jag tänkte på det har jag ingen aning, bara något som slog mig.
En enda gång som liten har jag vart riktigt nära en orm, jag hoppade runt i bland berg och stenar och så snubblade jag och la nästan handen på en orm som solade. Men minss inte hur jag reagerade då.

Men i alla fall, så gick jag där i hagen igår och strosade och rätt som det var hör jag något vid mina fötter, jag tittar ner och ser en riktigt fet svart ORM slingra sig mellan mina skor och slingrar precis vid ena skokanten för att ta sig förbi. Jag tror jag inte fattade riktigt först vad det var utan bara stod och tittade när den slingrade omkring mina skor, när den nästan försvunnit stelnade jag till i hela kroppen och hoppade ett steg därifrån, men gick snabbt tillbaka för jag ville titta ;)
Nu vet jag hur jag reagerar, jag är inte direkt rädd för ormar utan har stor respekt för dem. Och i vissa fall skulle jag kanske bli ruskigt rädd, medan andra situationer bryr jag mig inte. Vi har nästan varje år Snokar som bor i gödselstacken som man ser ligger och solar på dagarna.

Ormen jag såg igår var som sagt riktigt fet och kolsvart, tog för givet att det var en snok, men nu när jag tittar på google bilder så var det absolut inte en snok utan en svart huggorm. Såg exakt ut som på bilden ovan fast fetare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0