Snö



Som det stora samtalsämnet idag kommer vara idag och har vart är denna snö som kom inatt. Jag stannade till och sov i lastbilen inatt och när jag vaknade upp så vräkte det ner snö... Jag gnuggade mig i ögonen för att verkligen inse att jag inte drömmer. Visst de hade sagt att det skulle snöa, men inte trodde jag det skulle vräka ner.
Bilarna och marken runt omkring blev snabbt vita, var 1.5minus ute så klart det lägger sig.

Jag åkte hemåt till Örebro och där snöade det ännu mera. Väl hemma i huset så var det Minus 2 ute och helt kritvitt på backen, man såg inte ens marken. Alla blommor var helt snötäckta.
Kändes helt klart skumt, visst det är bara i början av Maj, det kan mycket väl snöa, men det är nog det att det nästan vart sommarvärme ute och helt underbart varmt. Sedan lite kyligare och nu snö.
Riktigt vårväder med andra ord =).
Hörde att till helgen ska det bli varmt och skönt igen, inget illa om denna snö som kommit ner. Marken behöver verkligen blötas ner och eftersom snön inte blir kvarliggande några längre stunder är det som att det regnar ute vilket är välbehövligt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0