Ovanor

Jag har en del fula ovanor.
Bland annat så spottat jag väldigt mycket, undra hur många litet spott man har äcklat ut sig på gator o torg?! Ganska snuskigt, brukar försöka tänka på det så jag kanske kan sluta någon gång, men svårt.

Jag svär väldigt mycket, och jag har ganska svårt att vårda språket även i barns närhet, vilket de pryda föräldrarna brukar snällt få påpeka ;-).

Biter totalt sönder mina nagelband och jag hatar att jag gör det!!
Jag biter emellanåt även på naglarna, men det är inte alls lika mycket längre. Vet inte hur jag ska kunna sluta med det, vill verkligen det men jag biter utan att jag ens vet om det.. Testat antibit, det hjälper när det väl är på fingrarna, men efter man tvättat händerna ca 1-2ggr så är det borta.
Jag tvättat händerna massvis av gånger om dagen o jag vare sig orkar eller kan pensla på nytt efter varje tvätt.
Vet inte hur jag ska kunna sluta, förslag eller tips ??

Sitter gärna med fötterna på bordet, inte när man äter men annars. Eller så sitter jag ofta på ett av benen eller har det uppdraget under hakan och så gör jag när jag äter.
Håkan gnäller rätt ofta på det, men hallå svårt att lära en gammal hund nya tricks ;-).

Gör nog många fler ovanor än det ovan, men bara de jag kommer på såhär på rak arm.
Vilka är era fula ovanor?
För visst törs jag väl säga att alla människor har fula ovanor ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0