Nya däck

Nu har jag fått nya drivdäck på båda mina lastbilar. Kan tycka att det var ca 3v för tidigt, sliter på dem i onödan, men jag är skitglad att jag fått nya däck utan massvis av tjat utan jag har sagt till en gång :-)!!
Som många inte vet så kör ju lastbilar på sommardäck även på vintern, lastbilar får inte ha dubbdäck enligt lag då det sliter på vägbanan. Så vi får vackert åka runt på sommardäck.

Då är det lite skönt att ha nya sommardäck för det är riktigt grov mönstrat så det blir hyfsat fäste med dem. Men det finns många lastbilar som åker runt med slitna sommardäck när det är svinhalt ute, så det är inte direkt konstigt att många ligger i diket...

Ja har själv åkt många vintrar med helt blankslitna däck, kan meddela att det inte är direkt roligt alla gånger, då det känns skönt med nya drivdäck!

På ena ekipaget är det nya däck överallt på bil och släp, det andra ekipaget är det bara nya drivdäck.


Kommentarer
Postat av: Anna

sv; Hehe, ja, du ser rätt! Han hade nämligen kliat sig till och från under sommaren så han hade kort man på visa ställen och lång på andra, så det är lika bra att den får en nystart ;)

2011-10-15 @ 18:44:57
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0