Yrsel



Jag har vart yr under en längre tid ( veckor ), så fort jag reser mig upp för fort eller vänder mig fort så blir jag yr och ibland svartnar det även för ögonen. Oftast får jag sätta mig ner igen men ibland behöver jag "bara" stödja mig.

Trott att det kanske har något med kristallsjukan att göra som jag haft innan men ju längre tid som gått ju mera hjärtklappningar har jag fått. Så har funderat på att ta kontakt med läkarna.

Var till barnmorskan igår och tog blodtrycket och det visade det sig att jag har lågt blodtryck. Inget farligt i dags läget som hon sa, men går det ner mera måste jag söka läkarhjälp.
Hjärtklappningarna får jag för att kroppen försöker själv att öka på blodtrycket menade hon på.

Rådet hon gav var att motionera regelbundet, äta bra mat och dricka mycket. Hellre för lågt än för högt blodtryck menade hon på.

Skönt att få ett svar iaf, även om det är fruktansvärt obehagligt inne i kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0