Äckeldjur

Idag tog jag årets första fästing på Baloo :( blää
Den kröp på bröstet, nu är det dags att kolla alla djuren frenetiskt varje dag och även snart köpa fästingmedel.
Köper Frontline till katterna, tycker det fungerar bra och eftersom Baloo är allergisk mot fästingar så måste jag ha på medel hela tiden på honom.

Hästarna brukar jag ha Switch på senare i sommar, vissa somrar har jag bara på flugmedlet Ultra Supershield.

Hört att Switch ska/har förbjudits att säljas och flugmedlet ska förbjudas..
Förstår på sätt och vis varför, inte okej med så starka medel på djuren, men vad ska man ha på hästarna när de är riktigt känsliga mot knotten? :-/..
Flugtäcke okej, men kan va skönt för dem att gå utan täcke också..

Grisarna har jag inget medel på, förra året tog jag en fästing på Staffan, Ingen på Östen.
Vet inte ens om det finns något medel att ha på dem..

Äckliga onödiga djur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0