Nytt jobb

Som sagt så har det hänt massor på kort tid i mitt liv så vart och är kaos.
Ska förklara allting, men tar det bit för bit och när jag känner för det.

En sak är att jag ska byta jobb :-), och det är jag glad och nervös över.
Trodde att ja alltid skulle vara kvar på Bengts Åkeri.
Men fick ett erbjudande om ett jobb jag alltid velat testat på så kunde inte säga nej.
Ska ligga ute och sova i lastbilen hela veckorna, kommer hamna på olika platser jämt i Sverige. Vilket betyder att lastbilen blir som min egna, Jag kan städa och inreda den som min :-).

Jag åker oftast söndag eftermiddagar och kommer hem igen på fredagar så enbart helger som jag kommer vara hemma.
Hur konstigt det än låter i mångas öron så är det ett sådant här jobb jag velat testat sedan jag tog körkort och nu fick jag chansen och tveka inte en enda sekund över svaret :-).

Bilen jag kommer få köra är riktigt fin ( det är den som är på bilden), en FH16 660hk. Ska bli riktigt kul att få köra en med så mkt hk i ;-).

Slutar på Bengts den 1juni och det är en fredag så jag antar att söndagen den 3:e börjar jag på nya jobbet.

Jag längtar :-)



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vad roligt för dig med ett nytt spännande jobb! Förstår att det är en stor omställning då det kommer att påverka ditt liv mycket.

Det kommer att dröja länge innan jag hämtat mig helt efter Lillebrors död, det hela var väldigt traumatiskt men eftersom det händer så mycket med Kalle nu så måste jag ju blogga lite!

Kalle verkar ha tagit Lillebrors bortgång ganska bra men han tyr sig mer till oss och hästarna nu så det märks att han känner sig ensam.

Jag har även börjat jobba på en bok om pojkarna men den kommer ta lite tid.

Ta hand om dig!

Mvh Gunilla

2012-05-14 @ 20:52:39
URL: http://kamelaventyret.blogg.se/
Postat av: Mamman mitt i Kaoset

Häftigt att få en chans till ett "drömjobb" Hoppas allt kommer funka bra och att du kommer trivas som ficken i vattnet så att säga. ;)

2012-05-16 @ 12:45:20
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0