9 grader



Jag längtar verkligen till att vi ska göra om golven i detta hus !!. Nu när det är sphär kallt så håller man fan på att frysa ihjäl inne i huset. Imorse när jag klev upp så var det bara 9grader i köket. MYCKET skönt jag lovar.
Har eldat som en tok sedan halv 10, men tycker liksom ingenting händer..

Tycker att det kan bli något varmare ute så man slipper frysa ihjäl, men men. Tack och lov finns det varma kläder =D. Och risken att få besök hos oss vintertid är minimal, haha. man lär sig att leva med denna kyla, samtidigt som man kan tycka att det vore skönt att slippa småfrysa hela tiden.

Värmefilten går för fullt på kvällen när jag ska sova och jag har minst 2 katter hos mig då. Stackars katterna fryser de också, de vägrar gå ut, men vill egentligen inte vara inne heller. De kryper under filtar och ligger mer än gärna på varandra när de ska sova. Stackars missarna.

Lusten att gå ut och hållas med hästarna, i stallet, veden eller ja vad som helst är inte direkt på topp när kylan är såhär..

Nu ska jag gå och stoppa vedspisen full för nu kommer Håkan snart hem och då ska vi ut till netonnet och handla upp presentkortet, jag ska handla morötter på vägen hem och måste byta ridhjälmen med.. Ska även handla grejer inför imorgon dagen då det beges av till Emma Damin med familj =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0