Hästsaker

Dagen började iaf bra idag, sov till halv 9, ut med hästar och fixade i stallet. Plockade fram en massa saker som ska tvättas och säljas. Har en hel del hästsaker som jag inte har någon användning för och Håkan tycker jag ska sälja det, hmm vissa saker kan jag bara inte sälja, de är helt enkelt för hmmmm, roliga att titta på =D hehe.
Men finns en del bett, huvudlag, något täcke, paddar, vojlockar, benlindor, tyglar med mera. Finns säkert mera småsaker när man börjar leta. Jag har köpt på mig en hel del saker under de år jag haft häst.

Man blir nästan rädd om man ska börja räkna på vad allting kostat, allra minst Håkan skulle nog flippa ut totalt om han fick reda på hur många kronor om året som går på bara "roliga" saker till hästarna =D. Men men jag mår bra när jag får köpa hästsaker, det är något jag bara älskar.
Finns 2 saker till hästar som jag skulle kunna ha hur mycket som helst av, det är grimmor och täcken. Jag bara ÄLSKAR att köpa täcken och grimmor, har redan köpt Ari 3 grimmor sedan han kom och fler är på väg =D, men faktiskt "bara" 1 täcke till han, Håkan skriker rakt ut om jag skulle köpa något mera då jag har täcken som passar honom efter Maja, men jag vill ju köpa...
Felice har jag bara köpt en grimma till, inga täcken, för samma där finns täcken här hemma och har inte jag täcken har nog mamma täcken till henne. Inte för att Felice behöver täcke direkt mycket med sin bamsepäls.



Som detta superduper snygga täcket ska Ari får ärva i vinter. Kommer kännas konstigt att se en annan häst i " Majas" täcke, men bättre att det används än att jag tvingas sälja det.

Bra det är när man skaffar sig hästar i samma storlekar hela tiden, slipper man köpa mycket nytt. Eller hmm det är bra för plånboken skulle det nog stå, inte för min själ, för den vill köpa alllllt nytt =D.





Kommentarer
Postat av: Sandra

Fina Maja..

2009-11-08 @ 10:11:50
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0