Jäkligt grinig



Jag blir så himla grinig på detta regn. Mest för de stackars hästarnas skull. Lilla Ari har täcke på sig varje dag, vilket jag inte gillar, jag tycker hästar ska få en chans att få rulla/klia sig vissa dagar, men men vill skydda han i regnet så täcket är på varje dag, Felice har däremot bara täcke på sig när det regnar riktigt ordentligt.

Täckena torkar aldrig, så jag har köpt ytterligare ett täcke till nu tack vare regnet!. Har satt på elementet uppe i sadelkammaren och ska ställa in en fläkt när blöta täcken kommer in för att se om det finns chans att de torkar.
Kan inte hålla på att köpa täcken hela tiden bara för att de andra inte torkar. Hur kul det än är att köpa täcken så blir det dyrt i långa loppet.

Vi är dock ganska beskonade över leran i hagen, visst har vi en hel del lera, men finns andra som har det mycket mycket värre.

Se om det kan vara uppehåll imorgon så jag och Ari kan bege oss på en längre ridtur, kan vara kul att få komma iväg lite från gården.

Ikväll blir det tidig ingång för hästarna och de ska få på sig fleece- och ylletäcke, tror de kan tycka det är mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0